Bewijslast Een kenmerken van organisatiecriminaliteit in de Jeugdzorg

Een kenmerk van organisatiecriminaliteit in de jeugdzorg is het onbevoegd afgeven van indicatiebesluiten

Posted on 05/01/2013 door

Purmerend o2 januari 2013.

 

Dhr. xxx Teammanager BJAA heeft namens de directie van Bureau Jeugdzorg een brief laten uitgaan.
We vragen dan aan de Teammanager, zonder nog even inhoudelijk op de brief in te gaan of hij volledig achter de waarheid staat.

De drie musketiers van Stichting Bureau Jeugdzorg Agglomeratie Amsterdam hebben totaal niet de moeite genomen om het volledige dossier te lezen.
Dat noemen we nou een gemiste kans.

421020_399246020159757_90574028_n

Deze drie musketiers proberen alleen hun eigen fouten schoon te poetsen met hun vriendjes? Je moet wel behoorlijk durven na meer dan 14 jaar dossier opbouw om de Journalist voor leugenaar uit te maken?

385281_399246683493024_908120640_n

Na mijn inziens ben je dan wild om je heen slaan om je baantje als Manager veilig te stellen terwijl je weet dat als dit bestuursrechtelijk op tafel komt met vervalsing indicatie besluit hij zijn eigen collega’s de ( Jong) opknoopt aan de

429089_399246846826341_483641330_n

hoogste boom.
Tevens gaat er voor Reinier en ondergetekende een deur open om 4,2 miljoen schade vergoeding in te brengen wegens het niet handelen de wet op de Jeugdzorg…

312431_399260033491689_744067860_n
Voelt daarom Janny Nab al natigheid en heeft de William Schrikker Groep verlaten per 1 januari 2013 omdat zij in de periode 2005 verantwoordelijk was voor Reinier?

389634_399244496826576_1646076058_n

Mvr Janny Nap ook aan de tafel bij AKJ?
Dat noemen we nou vreemd, omdat AKJ onafhankelijk moet zijn om klachten van de WSG te kunnen behandelen?

Dan heeft zelfs de ombudsman hier een stevige rapport over geschreven die er Afbeelding13zeker niet om liegt voor het Samson Rapport mensen.. En de drie musketiers gaan voor hun gehele arrogantie met het gevoel dat dit allemaal niet op papier stond?

Maar dat kan nog wel eens behoorlijk tegen vallen namelijk een 307244_399245406826485_878550080_njournalist doet eerst zijn voorwerk en raadpleeg zijn bronnen en verzoeken in te dienen om het plaatje volledig te krijgen.
De volgende stap is analyse van de zaak door te screenen op kenmerken van organisatiecriminaliteit. zie www.burojeugdzorg.nl/1000.htm

582284_399246343493058_1514342266_nHet kan niet zo zijn dat mistoestanden binnen de Jeugdzorg in de doofpot verdwijnen, dat zou beteken dat Jeugdzorg machtig is en niet meer te controleren is door de media omdat deze drie Musketiers compleet verpesten met hun dreigementen tegen ouders die waken over het systeem zodat kinderen tussen hun ouders veilig kunnen opgroeien zonder verzonnen verhalen en het tegen elkaar uitspelen van kinderen tegen hun ouders door de gezinsvoogd. Het niet doen aan waarheidsvinding is een kenmerk van organisatiecriminaliteit in de jeugdzorg.

385281_399246683493024_908120640_n

Wat doet de cliëntenambassadeur?
Wie ben ik?
Ik ben Janny Nab en sinds 1 januari 2010 ben ik de
cliëntenambassadeur van de WSG. Misschien kent u mijn naam wel.
Ik werk al lang bij de WSG.
Eerst bij de Jeugdbescherming en nu voor alle cliënten van de WSG.

429089_399246846826341_483641330_nDe cliënten dat zijn ouders en hun kinderen.
Waarom een cliëntenambassadeur?
De WSG bemoeit zich met u en uw kinderen.
Meestal zonder dat u daar om gevraagd heeft.
Het is belangrijk om te proberen ons voor te stellen hoe het is om in ‘de schoenen van de cliënt ‘te staan.
En hoe we het beste kunnen samenwerken.
Ook al zijn we het niet altijd met elkaar eens.
Je zou kunnen zeggen dat de cliëntenambassadeur iemand is die er speciaal
oplet of de WSG goed genoeg rekening houdt met u en uw kinderen.
Wat doe ik?
Ik heb me onder andere bezig gehouden met het cliënttevredenheidsonderzoek.
En ik bespreek met de managers wat we gaan doen met de uitkomsten van dit onderzoek.
Ik volg altijd heel goed wat de klachtencommissie zegt.
Zodat we kunnen leren van klachten en dingen kunnen verbeteren.
Het gebeurt ook wel eens dat de bestuurder Peter Kouwenberg
of iemand anders vraagt of ik met een cliënt of een organisatie wil praten.
Meestal is er dan iets niet goed gegaan en probeer ik een oplossing te verzinnen.
Dat lukt jammer genoeg niet altijd.
Ook heb ik vaak contact met de cliëntenraad.
En ben ik om de 2 maanden bij hun vergadering.
Ik let op dat we echt doen wat we hebben afgesproken.
Een voorbeeld van iets wat de cliëntenraad heeft bedacht is deze krant.
Die gaan we nu twee keer per jaar uitbrengen.
Cliëntenparticipatie: dat is de cliënten mee laten denken.
Door vragen te stellen en door goed naar u te luisteren, kunnen we ons werk beter doen.
Ik ga een plan maken om dat te organiseren.
Hoe dat er precies uit gaat zien weet ik nu nog niet.
Ik zal er in ieder geval in de volgende krant een stukje over schrijven.
Maar het kan ook heel goed dat u al eerder iets van mij hoort.
Tot slot
Ik ben heel blij dat de WSG een cliëntenambassadeur heeft (had).
Door goed met elkaar samen te werken kunnen we meer bereiken!
Met vriendelijke groet,
Janny Nab, cliëntenambassadeur

Wordt vervolgd….

Reacties zijn gesloten.